تلفن تماس جهت مشاوره با آقای حمیدرضا بابامرادی ۰۹۱۹۵۵۸۳۷۶۷

خوشحالي يك وضعيت خاص ذهني اس ت . هر فردي درزندگي خود روزهايي را تجربه

نموده كه برايش خوشايندنبوده است . اما ناخرسندي مزمن ميتواند سلامتي، شغل و روابط شما را

تحت تاثير قرار دهد . بجز هرگونه مشكلات پزشكي يا افسردگي هاي بل ندمدت كه نيازمند

تجويزهاي طبي و مساعدت حرفه اي مي باشند، مي توانيد ميزانخوشحالي خود را كنترل

نماييد.

به خوشحال بودن فكر كنيد تا احساس و ظاهر بهتري بدست آوريد . دراين قسمت

نكته هايي وجود دارند كه شمارا در اين كار ياري مي نمايند:

خوش بين باشيد

به زندگي با ديدي مثبت نگاه كنيد تا خود را به دليل احساس انرژي و خوشحالي

بسيار زيادي كه نصيبتان خواهد شد، متعجب سازيد . به ياد داشته باشيد كه افراد شاد و مثبت

بيشتر مي توانند ديگران را مجذوب خود كنند.

ديد وسيعي داشته باشيد

اجازه ندهيد م سائل كوچك شما را آشفته نمايد . براي رسيدن به هدف خود پايدار و

مقاوم باشيد، خواه آن هدف رياست، پرداخت رهن و يا يك ازدواج طولاني مدت باشد . در

اين راه با موانعي مواجه خواهيد شد؛ به سرانجام و پاداش تلاشتان فكر كرده و از

ناخرسندي بخاطر مسائل كم اهميت دوري نماييد.

سپاسگزار باشيد

از ديگران قدرداني كنيد . از همكار خود بخاطر كمكش به شما تشكر كرده و بدليل موفقيت در

انجام كارش به او تبريك بگويي د . به خدمتكاري كه صبحانه شما را برايتان مي آورد

كلمه اي محبت آميز بيان كني د . به شخص درمانده اي ك ه در خيابان از مقابلش رد

ميشويد، چند سكه كمك نموده و از اينكه زندگي مسرت بخشي داريد شكرگزار باشيد.

از زندگي لذت ببريد

به كارهايي مبادرت نماييد كه از انجام دادن آنها لذت ميبريد : اتومبيلتان را بشوييد، به برخي

تعميرات جزئي در منزل بپردازيد، تل و يزيون تماشا كنيد، خريد برويد . براي خود يك اولويت

قائل شده و آنچه را كه دوست داريد انجام دهيد.

از جسم خود مراقبت نماييد

خوب بخوريد و ورزش كنيد . به باشگاه رفته و كمي بدويد يا در يك بازي ورزشي شركت

كنيد. همراهي نمودن يك تيم به عنوان يك عضو و بي رون رفتن با هم تيمي ها بعد از

بازي، براي جسم و فكر شما مفيد خواهد بود.

برنامه هاي خود را تغيير دهيد

برنامه هاي روزانه خود را عوض نموده تا انرژي جديدي پيدا كنيد . مرز مشخصي بين كار و

تفريح ايجاد نمايي د . براي فعاليتهاي سرگرم كننده و يا تفكر در محيطي آرام از خانه خارج

شويد.

با مردم در تماس باشيد

آيا به خاطر مي آوريد زماني كه يك دوست قديمي بطور غير منتظره با شما تماس گرفت چه

احساسي داشتيد؟ براي يكي از آشنايان ايميل ي ارسال نموده يا با افراد فاميل و يا دوستان

قديمي خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شويد.

خلاق باشيد

روزنه اي براي انرژي خلاق خود بيابيد . اين ممكن است شامل كاردستي، باز سازي،

نقاشي، ترسيم كاريكاتور، نويسندگي و يا حتي باغداري باشد . مهم نيست كه چ قدر مشغله

داشته باشيد و يا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بي حالي مي كنيد، اگر زماني را براي

انجام فعاليت هاي خلاق اختصاص دهيد، احساسي شادتر و سالم تر خواهيد نمود.

براي خود همدمي پيدا كنيد

تقسيم نمودن تجربيات با كسي كه به او عشق مي ورزيد، خوشحالي شما را افزايش خواهد

داد. عشق مطلق باعث بوجود آمدن احساس امنيت، رضايت و شادماني در شما مي گردد .

روابط جنسي مشروع نيز ميتواند براي ذهن و جسم شما اثرات بسيار مفيدي داشته باشد.

-۱۰ با كسي صحبت نماييد

يكي از دوستان خود را براي هم صحبتي و بيان احساسات و عقايد خود انتخاب كنيد . او در

مورد شما قضاوت ننموده و مشكلات شما را حل نخواهد كرد . وي به حرفهايتان گوش

مي دهد چرا كه مي داند شما نيز همين كار را برايش انجام خواهيد داد.

-۱۱ تخيل كنيد

آرزوها و بلند پروازي هاي خود را يادداشت نموده و به تدريج آنها را واقعيت بخشيد آنگاه

هميشه چيزهايي براي انتظار كشيدن، و جايي براي متمركز كردن انرژي خود خواهيد

داشت.

-۱۲ بخشنده باشيد

شايد زمان آن فرا رسيده باشد كه كسي ( يا خودتان ) را بخاطر چيزي كه اتفاق افتاده و يا

گفته شده مورد بخشايش قرار دهيد. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذيرفته و فراموش

كنيد. بدانيد كه نميتوانيد زمان را به عقب برگردانيد . شادماني خود را با از ياد بردن نوميدي ها

و شكستهاي گذشته دوباره بدست آوريد.

نگران نباشيد، خوشحال باشيد

در دنياي واقعي نمي توانيم از ديگران انتظار داشته باشيم تا براي ما شادماني ايجاد كنند .

خوشحالي حالتي از ذهن است كه كاملا ميتواند تحت كنترل شما باشد.

محيط پيرامون خود را به گونه اي مهيا سازيد كه فرصتهايي براي شناختن و لذت بردن از

جنبه هاي مثبت و خوشايند زندگي را فراهم آورد. براي شاد بودن تلاش كنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *